کاشت ابرو با روش fut و عوارض کاشت ابرو به روش fut
نوشته شده توسط : امیر علوی

کاشت ابرو با روش fut و عوارض کاشت ابرو به روش fut

>> کاشت ابرو با روش fut

کاشت ابرو با روش FUT چیست ؟ مقاله امروز " کلینیک پوست و مو رز" به کاشت ابرو با روش FUT اختصاص دارد؛ با ما همراه باشید تا درباره نحوه کاشت کاشت ابرو، مزایا و معایب، کیفیت واحدهای فولیکولی و سایر موارد مربوط به روش FUT، اطلاعات بیشتری بدست بیاورید.

ابروها، ساختار صورت را تکمیل می کنند و یکی از خواسته های هر فرد این است که ابروهای خوش فرم تر و پرتری داشته باشد. روش های زیادی برای بهتر نشان دادن ظاهر ابروها وجود دارد، مانند تاتوی ابروها و میکروبلیدینگ ولی نتایج حاصل از این روش ها خیلی زود از بین می روند و اصلا طبیعی بنظر نمی رسند.

کاشت ابرو با روش fut

خیلی از بیماران بجای استفاده از روش هایی که نتایج ماندگاری را به دنبال ندارند، از موهای خودشان برای برطرف کردن نواقص ابروهایشان استفاده می کنند. امروزه کاشت ابرو، طرفداران زیادی پیدا کرده است زیرا بیمار می تواند برای همیشه از شر ابروهای کم پشت و سایر نواقص ابروهایش راحت شود.

>> نحوه کاشت ابرو با روش FUT

کاشت ابرو با روش FUT شامل استخراج واحدهای فولیکولی می شود که بطور طبیعی شامل 1 الی 4 تار مو می شوند. این واحدهای فولیکولی بصورت نوار خطی از سر بیمار جدا می شوند که در اکثر موارد، فولیکول های اهدایی در پشت سر بیمار قرار دارند.

کاشت ابرو

از سوزن های کوچکی برای جدا کردن واحدهای فولیکولی از یکدیگر استفاده می شود. فولیکول ها برای کاشت در ناحیه ابرو آماده می شوند و هنگام کاشت به ریشه های فولیکول ها توجه زیادی می شود تا بتوان شاهد نتایج بهتری از کاشت ابرو بود.

جهت کاشت فولیکول ها، شبیه ابروهای طبیعی خود بیمار است زیرا هدف این است که ابروها در عین طبیعی به نظر رسیدن، پرپشت تر از قبل هم بشوند. متخصص تمام تلاش خود را می کند تا جای اسکارها در روی سر بیمار کمتر مشخص بشوند.

اگر هنگام بخیه زدن برش روی سر بیمار، از تکنیک پیشرفته ای استفاده بشود، موهای سر روی همین اسکارها شروع به رشد می کنند تا در نهایت جای تمام اسکارها با موها پوشانده بشوند. از طرفی دیگر، سایز برش سر در کاشت ابرو با روش FUT بسیار کوچک است و به سرعت توسط موها پوشانده می شود و بیمار نباید نگران بخیه و اسکارهای روی سرش باشد.

>> مزایای کاشت ابرو با روش FUT

  1. یکی از مهم ترین مزایای کاشت ابرو با روش FUT نسبت به روش FUE این است که تعداد زیادی از واحدهای فولیکولی طی یک جلسه در ابروهای بیمار کاشته می شوند.
  2. در کاشت ابرو با روش FUT می توان از 2000 واحد فولیکولی در ناحیه ابروها استفاده کرد.
  3. در یک جلسه از کاشت ابرو با روش FUT، حتی می توان تعداد 5000 واحد فولیکولی را از سر بیمار استخراج کرد. برای بیمارانی که نیاز به واحدهای فولیکولی زیادی دارند، استفاده از روش FUT برای کاشت ابرو می تواند بسیار مفیدتر از سایر روش ها باشد.
  4. استفاده از روش FUT برای کاشت ابرو از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه است.
  5. کاشت ابرو با روش FUT به جلسات منظم نیازی ندارد و در اکثر بیماران در یک جلسه انجام می شود. 

>> مقایسه کیفیت واحدهای فولیکولی اسخراج شده در روش های FUT و FUE

روش های FUT و FUE، هر کدام از متدهای مختلفی برای کاشت فولیکول ها در ابرو استفاده می کنند و هر کدام خصوصیات منحصر به فردی دارند. در کاشت ابرو به روش FUT سایز فولیکول های استخراج شده، بزرگتر از فولیکول های روش FUE است.

اگر تکنیک مورد استفاده در روش FUE خوب و کاربردی باشد، طول برش عرضی برای استخراج فولیکول ها هم بسیار کمتر می شود؛ به عبارت دیگر در هر دو روش از کاشت ابرو، می توان فولیکول هایی را با کیفیت بالا استخراج کرد.

البته بعضی از متخصص ها بر این باورند که درصد آسیب به فولیکول ها در کاشت ابرو به روش FUT بسیار کمتر از روش FUE است و فولیکول های استخراج شده در روش FUE بسیار شکننده تر و آسیب پذیرتر از فولیکول های استخراج شده با روش FUT هستند.

>> عوارض کاشت ابرو با روش FUT

بعضی از عوارض ها در هر دو روش از کاشت ابرو وجود دارند؛ مثل احتمال عفونت، خونریزی و ایجاد لخته های خونی کوچک در ابروها. سایر عوارض های مربوط به کاشت ابرو با روش FUT عبارت است از :

  1. ایجاد اسکار نواری در روی سر بیمار : اسکار نواری که در اثر کاشت ابرو به روش FUT در روی سر بیمار بوجود می آید، با گذشت زمان ترمیم می شود و یا توسط موها پوشانده می شود.
  2. بخیه های مشخص در روی سر بیمارظاهر غیر طبیعی بخیه ها به وضوح روی سر بیمار دیده می شود و مهارت و تجربه متخصص می تواند این عارضه را تا حد زیادی کاهش بدهد.
  3. تورمدر اطراف پیشانی و چشم ها ممکن است تورم بوجود بیاید که 1 الی 2 روز بعد رفع می شوند.
  4. حساسیت و آلرژیممکن است بیمار در نقاطی از سر که فولیکل ها استخراج شده اند و همچنین در ناحیه ابروهای خود، حساسیت و آلرژی خفیفی را هم احساس کند که معمولا به سرعت برطرف می شوند   
  5.  درددردهایی که بیمار در قسمت سر و ابروهای خود احساس می کند را هم می توان با رعایت دستورالعمل های متخصص کاهش داد.
  6. دوره چند روزه ریکاوری بیماربرای ترمیم بخیه ها و برطرف شدن هرگونه قرمزی در روی ابروها، لازم است بیمار چند روزی را استراحت کند. 
  7. ایجاد پوسته های زیاد در قسمت ابروهاایجاد پوسته هم بخشی طبیعی از کاشت ابرو است که بیمار باید دستورات پزشک را در زمینه شستشو و مراقبت از ابروها بطور دقیق انجام بدهد. 

>> با گذشت یک ماه از کاشت ابرو به روش FUT، بیمار می تواند شاهد چه نتایجی باشد؟

  1. - با گذشت یک ماه از کاشت ابرو به روش FUT، باید تمام واحدهای فولیکولی کاشته شده در قسمت ابروها ریخته شده باشند. البته بعضی از واحدهای فولیکولی،در هفته اول شروع به ریزش می کنندولی فولیکول های باقی مانده دیرتر شروع به ریزش می کنند و در طی چند هفته اول می ریزند. ریزش فولیکول های ابرو، بخشی طبیعی از فرآیند کاشت ابروها است.
  2. - بیمار می تواند شاهد بهبود و ترمیم اسکارهای روی سر خود باشد و از این به بعد هم باید از سر خود محافظت کند و طبق دستورات متخصص عمل نماید.
  3. - در بعضی از موارد هم ممکن است قرمزی روی کف سر ادامه پیدا کند.
  4. - با گذشت یک ماه، هیچگونه حساسیت و آلرژی در نقاط اهدا کننده و پذیرنده فولیکول باقی نمی ماند.
  5. - در موارد بسیار نادری، بعد از گذشت یک ماه سوزش ابروها ادامه پیدا می کند.

>> هزینه کاشت ابرو با روش FUT در " کلینیک پوست و مو رز"

هزینه کاشت ابرو با روش FUT بستگی به تعداد فولیکول های استخراج شده، حجم کار بر روی ابروهای بیمار و مهارت و تجربه متخصص دارد و در هر بیماری کاملا متفاوت با سایرین است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاشت ابرو به روش FUT و مشورت با متخصص، با شماره 02144067005 تماس حاصل فرمایید.

 





:: موضوعات مرتبط: کاشت ابرو , ,
:: برچسب‌ها: کاشت ابرو ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: